یروگاه اتمی بوشهر یکی از افتخارات کشور است
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

برنامه‌ هسته‌ای و پروژه UCF با تلاش متخصصان جوان ایرانی تکمیل شد.

 

معاون برنامه‌ هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران گفت : پروژه  UCF ،  در حالی که چینی‌ها قرار بود ، ۱۱ ساله آن را به اتمام برسانند ، با تلاش متخصصان جوان ایرانی سه ساله تکمیل شد.

محمد قنادی مراغه  ، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز فناوری هسته ای در جمع مدیران و کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به سابقه تاریخی ساخت نیروگاه بوشهر اظهار داشت : با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان و جنگ تحمیلی اما با تلاش کارکنان خدوم و زحمتکش ، نیروگاه اتمی بوشهر به نتیجه رسید.

 

وی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر یکی از افتخارات کشور است ، افزود : تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر کارکنان زحمتکش نیروگاه اتمی بوشهر ، کاری بسیار ارزشمند و والایی بوده و همه ایران امروز از برکت آن زحمات بهره مند هستند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران ، با تاکید بر نقش مهم متخصصان داخلی  در تکمیل نیروگاه اتمی تصریح کرد : نیروگاه اتمی بوشهر از آرزوهای دیرینه مسئولان کشور بود ، که با همکاری نیروهای متخصص  داخلی و کارکنان پرتلاش به سرانجام رسید.

 

قنادی مراغه با اشاره به فعالیت های عام المنفعه سازمان انرژی اتمی گفت : فعالیت‌های پزشکی هسته ای و فعالیت در زمینه کشاورزی بخشی از اقدامات موثر سازمان است که در سالهای اخیر اوج گرفته است.

 

وی با گرامیداشت 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای ، در کشور بیان کرد : در تاریخ 20 فروردین 1382 با تلاش متخصصان داخلی ، پروژه  UCF افتتاح شد و 3 سال بعد پروژه دستیابی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم به همت بلند متخصصان ایرانی افتتاح و به همین مناسبت روز 20 فروردین روز فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شد.

 

معاون برنامه‌ هسته‌ای و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه پروژه UCF  با تلاش متخصصان جوان هسته‌ای تکمیل شد افزود : در حالی که چینی‌ها ، برای این پروژه 45 میلیون دلار پول دریافت کردند و قرار بود 11 ساله آن را به اتمام برسانند ، اما با تلاش متخصصان داخلی ، این پروژه در مدت 3 سال اجرا  و تکمیل شد.

 

قنادی مراغه بیان کرد : کشور ایران بابت عدم تعهد کشور چین در اجرای پروژه UCF معادل ، 17.5 میلیون دلار خسارت دریافت کرد و با حضور نیروهای جوان ایران پروژه UCF سه ساله تکمیل شد.

در این مراسم  محمد قنادی مراغه به عنوان پژوهشگر برتر کمیته پژوهش نیروگاه اتمی بوشهر معرفی و از خدمات وی تقدیر شد.

 





:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : smsreson
ت : دو شنبه 19 فروردين 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی